Mieszkańcy Rącznej w gminie Liszki oburzyli się po tym, jak zobaczyli stosy drzewa wyciętego w lesie w ich miejscowości. Zaalarmowali wszelkie służby interweniując i upominając się o wyjaśnienia przyczyn wycinki drzew. Jednocześnie podkreślają, że to drzewa sadzone przed kilkudziesięciu laty przez tutejszą społeczność.
Ciąg dalszy na: gazetakrakowska.pl
W gminie Liszki lasy zajmują powierzchnię prawie 80 ha. Sukcesywnie prowadzone są w nich prace pielęgnacyjne. Zakres jest bardzo szeroki – od wycinki drzew w ramach tak zwanej „trzebieży”, po wprowadzanie nowych nasadzeń. Konkretne wytyczne w tym zakresie określa Plan Urządzenia Lasu na lata 2018-2027 wskazujący, jaka jest struktura danego lasu oraz jakie działania należy podjąć, aby wzmocnić jego stabilność i zapewnić trwałość. Plan został zatwierdzony w Starostwie Powiatowym w Krakowie.
Czytaj więcej: Poprawa zdrowotna drzewostanów w lasach na terenie Gminy Liszki
Panie Wójcie, porozmawiajmy o inwestycjach drogowych w naszej gminie?
Chętnie, a o których? O obwodnicy Liszek, moście w Jeziorzanach czy może o S7?
Zacznijmy może od obwodnicy Liszek. 21 lutego odbyło się spotkanie z mieszkańcami naszej gminy w tej sprawie.
Tak, miało miejsce spotkanie informacyjne dotyczące projektowania wielowariantowej koncepcji obwodnicy miejscowości Liszki w ciągu DW 780, zorganizowane wspólnie z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Biuro projektowe, które na zlecenie ZDW w Krakowie opracowuje koncepcję obwodnicy, przedstawiło trzy różne warianty jej przebiegu – dwa północne i jeden południowy. Jak zawsze w takiej sytuacji było dużo emocji i obaw mieszkańców, szczególnie tych, których domy zlokalizowane są w trasach przebiegu drogi lub w bliskim sąsiedztwie, ale było także dużo głosów pozytywnych. Jestem przekonany, że generalnie wszyscy są za budową tej drogi, tylko… nie pod oknami swoich domów. Nowa droga bezsprzecznie jest potrzebna, pozwoli wyprowadzić ruch z centrum miejscowości. Z analiz wynika, że w chwili obecnej droga ta generuje bardzo duży ruch – przejeżdża nią około 18 tysięcy pojazdów dziennie. Dla ZDW w Krakowie, ale także dla Gminy preferowanym wariantem jest wariant północny o długości ok. 9 km, który pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego ze strefy ekonomicznej w Mnikowie i Cholerzynie z centrum Liszek i Kryspinowa.
Strona 4 z 89